Фахівці Черкаської ДПІ Головного управління ДПС у Черкаській області під час зустрічей із платниками податків роз’яснюють порядок включення до податкової знижки частини суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом.
Як зазначають податківці, відповідно до Закону України від 5 червня 2003 року № 898-IV «Про іпотеку» кредитний договір платника податку, який бажає скористатися правом на податкову знижку за сплаченими процентами за іпотечним житловим кредитом, має відповідати встановленим вимогам.
Зокрема, у кредитному договорі має бути зазначено, що кошти надаються для придбання або будівництва житла, яке передається кредитору в заставу. До такого кредитного договору обов’язково укладається договір іпотеки (застави) нерухомого майна, що придбавається або будується. Договір іпотеки є невід’ємним доповненням до кредитного договору та підлягає нотаріальному посвідченню.
Таким чином, платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом, за умови документального підтвердження понесених витрат.
Для отримання податкової знижки необхідно мати:
- кредитний договір та нотаріально завірений договір іпотеки;
- платіжні документи, в яких зазначено суму сплачених процентів за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по батькові платника податку як платника таких процентів (зокрема, рахунок із відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);
- паспорт платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку, квартири чи кімнати, щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.
Оригінали зазначених документів до контролюючого органу не надсилаються, однак платник податку зобов’язаний зберігати їх протягом строку, достатнього для проведення контролюючим органом перевірки щодо нарахування податкової знижки.
«Документальне підтвердження витрат є необхідною умовою для реалізації права на податкову знижку за процентами, сплаченими за користування іпотечним житловим кредитом», – наголосили фахівці Черкаської ДПІ.