Рівність, повага до гідності, фізична, інформаційна та цифрова доступність. Це – про безбар’єрність і це, насамперед, про дотримання інтересів та потреб кожного. Про це йшлося у ході навчань персоналу ГУ ДПС у Черкаській області, які спілкуються під час роботи, зокрема, й з людьми з інвалідністю та маломобільними групами населення. Навчання з безбар’єрності провели під головуванням в.о. начальника ГУ ДПС у Черкаській області Тетяни Харьковської у форматі Zoom-зустрічі з фахівцями управлінь та податкових інспекцій.
Нагадаємо, наразі триває Національний тиждень безбар’єрності в межах ініційованої першою леді України Оленою Зеленською стратегії створення безбар’єрного простору в Україні.
«Одне з пріоритетних завдань податкової служби – аби кожен громадянин мав змогу одержувати необхідні якісні послуги швидко, зрозуміло та з повагою до своїх потреб, – зауважила очільниця Головного управління Тетяна Харьковська, звернувшись до учасників навчання. – Ми, податківці, маємо бути відкритими до платників, толерантно ставитися до кожного та максимально допомагати під час надання відповідних податкових послуг».
Водночас керівниця управління персоналу ГУ ДПС у Черкаській області Інна Позднякова детально поінформувала про значення безбар’єрності. Також зауважила, що основна мета такого заходу – формування у суспільстві культури безбар’єрності через інформаційні кампанії, мотивацію, зміни й популяризацію рівних можливостей для всіх: «Йдеться в цілому про підвищення нашої обізнаності у цьому напрямку, про те, що безбар’єрність – це комфорт для кожного, незалежно від віку, статі, статусу, фізичних чи інших можливостей». Інна Позднякова наголосила на необхідності проходження усіма фахівцями обласної податкової тематичних курсів на платформі «Дія. Освіта», Порталі управління знаннями НАДС, ознайомленні з презентаційними та іншими матеріалами, які доступні за відповідними покликаннями на корисні інформаційні ресурси.
Безбар'єрність на публічній службі. Стислі рекомендації
#тиждень_безбарєрності
Безбарʼєрність у ДПС:
- доступ до онлайн-сервісів:
найпопулярніші ресурси – вебпортал ДПС та вебсайт Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС адаптовані для людей із порушенням зору,
Контакт-центр ДПС – дає можливість отримати професійні відповіді на запитання з питань оподаткування;
- доступність приміщень для людей з інвалідністю та маломобільних груп населення:
при облаштуванні Центрів обслуговування платників першочергова увага приділяється зручності таких осіб та забезпеченню їхніх потреб в отриманні послуг;
- ввічливе та уважне ставлення до кожного відвідувача:
обслуговування осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення здійснюється позачергово. Таких відвідувачів супроводжує модератор ЦОП протягом всіх етапів отримання послуг.
Безбар’єрний підхід – шлях до більшої довіри, прозорості та ефективності у взаємодії між державою та платниками податків.
Із засадами та принципами безбар’єрності можна ознайомитися на вебпорталі ДПС у розділі Безбар’єрність.