Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

ПН/РК: Порядок адміністративного оскарження рішень Комісії регіонального рівня, зміни в порядку розгляду скарг

, опубліковано 20 січня 2025 о 15:42

Порядок адміністративного оскарження рішень Комісії регіонального рівня, про неврахування ТПП, відмови від реєстрації ПН/РК, рішень про відповідність/невідповідність критеріям ризиковості платника податку озвучила під час вебінара на ютуб-канал «Допомога платнику» начальниця відділу з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Черкаській області Ольга Костенко. Вона детально розповіла й про зміни, що відбулися в порядку розгляду зазначених скарг.

Скарга на рішення комісії регіонального рівня подається платником ПДВ протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття такого рішення, зауважила пані Ольга. Рішення комісії центрального рівня не підлягає адміністративному оскарженню та може бути оскаржено в судовому порядку.

Скарга повинна містити дані про:

- найменування або прізвище, ім'я та по батькові платника податку, який подає скаргу;

- індивідуальний податковий номер платника податку;

- податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);

- номер та дату оскаржуваного рішення комісії регіонального рівня;

- інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії регіонального рівня;

- відомості про оскарження рішення комісії регіонального рівня в судовому порядку;

- вимоги платника податку, який подає скаргу.

У разі подання скарги на рішення комісії регіонального рівня платник податку має право додати до скарги, зокрема про неврахування таблиці даних платника ПДВ, пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену у таблиці даних платника ПДВ.

Відповідно до п. 10 прим. 1 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, про неврахування таблиці даних платника ПДВ, про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку, затвердженого постановою КМУ від 11 грудня 2019 року №1165 зі змінами, платник податку, який подав скаргу, має право брати участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через свого представника в режимі відеоконференції для надання усних пояснень.

Скарга повинна містити дані, зокрема, про намір взяти участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через свого представника в режимі відеоконференції.

Платнику податку, не пізніше ніж за п’ять календарних днів до дати розгляду матеріалів скарги, надсилається повідомлення щодо участі платника податку в режимі відеоконференції у розгляді матеріалів скарги із зазначенням дати, часу розгляду матеріалів скарги та відповідного посилання для підключення до відеоконференції (додаток 8) з використанням електронного кабінету технічними засобами електронних комунікацій.

Під час підключення до режиму відеоконференції платник податку зазначає в імені користувача виключно податковий номер або серію та номер паспорта платника податку, найменування платника податку – юридичної особи, прізвище, власне ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця.

У разі, коли платник податку (його представник), якому надіслано повідомлення, не забезпечив підключення до режиму відеоконференції у визначенні в повідомленні дату та час або такого платника податку неможливо ідентифікувати, скарга такого платника податків підлягає розгляду без його участі.