Підсумки діяльності Головного управління ДПС у Черкаській області, реформування органів податкової служби в межах реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року та інші питання обговорили сьогодні на засіданні Громадської ради при ГУ ДПС.
У заході взяли участь представники Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького, Черкаського державного технологічного університету, Черкаського обласного об’єднання організацій роботодавців «Федерація роботодавців Черкащини», ТВ ВГО «Асоціація платників податків України» в Черкаській області, Черкаської торгово-промислової палати, Черкаського ТВ «Федерація професійних бухгалтерів і аудиторів України», Черкаського ВП ВГО «Українська аграрна конфедерація» та МО «Всеукраїнська асоціація ветеранів Державної податкової служби України» Черкаської області.
Очільник Головного управління ДПС у Черкаській області Володимир Жаврід, насамперед, поінформував присутніх на зібранні представників Ради та онлайн щодо результатів діяльності обласної податкової. За його словами, платники Черкаської області за січень-листопад 2024 року сплатили до бюджетів усіх рівнів 27,7 млрд грн податків, зборів та платежів.
«Маємо нині виконання усіх бюджетоутворюючих платежів за одинадцять місяців нинішнього року, а також розписи доходів, що затверджені місцевими радами, – зазначив Володимир Юрійович. – Так, до державного бюджету України за січень-листопад надійшло 15,5 млрд грн, до місцевих – 12,2 млрд грн. Стосовно розписів доходів, затверджених місцевими радами, то вони забезпечені на 102,5% (+297 млн грн). Показники доходів державного бюджету – на 109,8 % (+1 324 млн грн)».
Натомість підсумки роботи Громадської ради та пріоритетні питання для розгляду на засіданнях в наступному році озвучив голова Громадської ради при ГУ ДПС, керівник Територіального відділення ВГО «Асоціація платників податків» в Черкаській області Євгеній Нагорний.
Одне з важливих питань, яке спільно обговорили, стосувалось реформування органів податкової служби в межах реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року. Володимир Жаврід коротко пояснив основні аспекти та безпосередньо оновлену структуру, процес її роботи в подальшому. За словами керівника, у межах заходів, передбачених Національною стратегією доходів, схваленою урядовим розпорядженням, замість 21 державної податкової інспекції, які діяли на території Черкаської області, утворено 4 ДПІ з 13 точками доступу по територіях. Так, 8 ДПІ ліквідовано, а саме: Городищенська, Кам’янська, Христинівська, Маньківська, Ватутінська, Лисянська, Чорнобаївська та Драбівська. При цьому платники Черкаської області так само матимуть змогу одержувати необхідні послуги в межах територіальних громад, у яких проживають.
Мета реформування ДПІ – це оптимізація розташування місць надання послуг платникам, ефективне використання трудових ресурсів, раціональне витрачання бюджетних коштів на утримання органів ДПС, особливо в умовах воєнного стану, покращення сервісу з урахуванням збільшення онлайн-послуг, зважаючи на динамічний розвиток цифрових технологій при наданні податкових е-послуг, зокрема у смартфоні. Як зауважив Володимир Жаврід, завдяки електронним сервісам податкової, платники заощаджують свій час та мають змогу швидше вирішувати податкові питання.
Водночас на засіданні ухвалили рішення про необхідність вивчення громадами Черкащини питання про можливість забезпечення їх додатковими фахівцями чи консультантами з оподаткування, якщо існуватиме така потреба. Із цим планують листом звернутися до органів влади.
Окрім цього, на засіданні обговорили особливості застосування режиму експортного забезпечення та податкові новації, передбачені Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства».
Так, податківці розповіли, що ДПС запровадила новий проєкт – «Територія високого рівня податкової довіри». Така ініціатива спрямована на поліпшення бізнес-клімату, зміну підходів до комунікації з податковою службою та побудову прозорих відносин між державою і підприємцями.
Присутнім розповіли, що в основі проєкту – ідея про те, що бізнес, який відповідає чітко визначеним критеріям, може отримувати підтримку з боку держави.
Відтак із 1 жовтня 2024 року для доброчесних платників запровадили відповідні особливості адміністрування податків, зборів, платежів. Такі платники будуть включені до Переліку платників податків із високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.
До такого Переліку входитимуть як юридичні, так фізичні особи – підприємці, які відповідатимуть певним вимогам та критеріям. Слід зауважити, що Порядок розрахунку критеріїв для включення платників податків до Переліку затверджено Наказом Мінфіну від 07.10.2024 №495, з яким можна ознайомитись у зручний для платника спосіб.
Зокрема, з-поміж них: своєчасність та повнота виконання своїх податкових обов’язків, відсутність спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, та відповідність критеріям, зокрема щодо рівня сплати податків, розміру заробітної плати тощо.
Перелік формується ДПС автоматично без участі платника, щоквартально, не пізніше останнього робочого дня березня, травня, серпня та листопада. Інформація публікується на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри» на п'ятнадцятий робочий день з дня його затвердження.
Проєкт «Територія високого рівня податкової довіри» передбачає надання низки переваг для платників податків, які відповідають встановленим критеріям.
Плюси для бізнесу такі:
- мораторій на проведення перевірок. Це означає, що включені до Переліку підприємці звільняються від переважної частини документальних позапланових, планових та фактичних перевірок;
- скорочуються терміни камеральних та документальних перевірок при отриманні бюджетного відшкодування;
- скорочено терміни надання індивідуальних податкових консультацій;
- закріплення особистого комплаєнс-менеджера, який покликаний допомогти в ухваленні управлінських рішень та виключенні ризиків порушення податкового законодавства.
Особистий комплаєнс-менеджер – це повністю нова роль у системі податкового обслуговування, покликана допомогти бізнесу уникати податкових помилок та ризиків. Це своєрідний «податковий радник», який допомагає підприємцям залишатися на правильному шляху і впевнено будувати свої фінансові плани.
Комплаєнс-менеджер не лише поінформує про вимоги та обмеження у законодавстві, він також допоможе розробити найкращі стратегії виконання податкових зобов'язань та усунення потенційних ризиків порушення податкового законодавства. Це включає детальний аналіз фінансових операцій, пошук інструментів державної підтримки, якими може скористатися платник. Також за необхідності комплаєнс-менеджер надасть усну податкову консультацію.
Вся контактна інформація про комплаєнс-менеджера надходитиме до приватної частини Електронного кабінету. Це забезпечить постійний доступ до актуальної інформації та комунікаційних каналів.
Більше про новий проєкт ДПС «Територія високого рівня податкової довіри» дізнавайтесь за лінком – https://tpd.tax.gov.ua/