Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Витратоміри-лічильники спирту етилового, масові витратоміри повинні відповідати вимогам законодавства

, опубліковано 31 жовтня 2023 о 09:43

Продовжуємо тему акцизних складів. 

Варто зауважити, що отримання та реалізація спирту етилового, зокрема біоетанолу, забороняється без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників спирту етилового та/або зареєстрованих масових витратомірів, без реєстрації акцизного складу, без технологічної схеми встановлення і витратомірів-лічильників спирту етилового та/або масових витратомірів, надісланої центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. А також через кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, у тому числі біоетанолу, на якому вийшов із ладу або відсутній витратомір-лічильник спирту етилового та/або масовий витратомір.

Витратоміри-лічильники спирту етилового, масові витратоміри повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності технологічної схеми встановлення витратомірів-лічильників спирту етилового та/або масових витратомірів, надісланої центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та позитивного результату повірки або оцінки відповідності витратомірів-лічильників спирту етилового, масових витратомірів для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними відповідно витратомірами-лічильниками спирту етилового, масовими витратомірами.

Розпорядники акцизних складів зобов'язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого спирту етилового, у тому числі біоетанолу (далі у цьому розділі - обсяг обігу спирту етилового), у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у декалітрах 100-відсоткового спирту, приведеного до температури 20° C.

Дані про обсяг обігу спирту етилового, у тому числі біоетанолу, формуються після проведення останньої операції з обігу спирту етилового у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу спирту етилового у добу, що настає за звітною добою, та подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

Дані про обсяг обігу спирту етилового, у тому числі біоетанолу, подаються шляхом надсилання електронними засобами зв'язку електронних документів, складених за формою, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Електронні документи заповнюються шляхом передачі до них даних щодо обсягу обігу спирту етилового неденатурованого з витратомірів-лічильників спирту етилового та/або обсягу обігу спирту етилового денатурованого, у тому числі біоетанолу, з масових витратомірів, перерахованого у декалітри 100-відсоткового спирту, приведеного до температури 20° C, з використанням методик, визначених відповідно до Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність". Відповідальною особою розпорядника акцизного складу в електронних документах також зазначаються дані про обсяги залишків спирту етилового, у тому числі біоетанолу, що перебувають на акцизному складі в тарі, упаковці, про добовий обсяг реалізованого спирту етилового, у тому числі біоетанолу, в тарі, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку контролюючим органам встановлюється Кабінетом Міністрів України.

У такому реєстрі міститься податкова інформація про розпорядників акцизних складів, наявні у них акцизні склади, розташовані на акцизних складах витратоміри-лічильники спирту етилового, масові витратоміри, їхні серійні (ідентифікаційні) номери, а також дані про фактичний обсяг обігу спирту етилового, у тому числі біоетанолу, у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів.

Дані про фактичний обсяг обігу спирту етилового, у тому числі біоетанолу, у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів зіставляються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, з показниками системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Проведення пломбування місць можливого доступу до спирту на акцизних складах, на території яких виробляється спирт етиловий, у тому числі біоетанол, і на території підприємств, які є виробниками продукції, зазначеної у пункті 229.1 статті 229 цього Кодексу, здійснюється в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, у якому встановлюються вимоги до пломбування обладнання, устаткування, спиртових комунікацій та приладів обліку спирту, у тому числі витратомірів-лічильників спирту етилового, масових витратомірів.

Схема встановлення цілодобових систем відеоспостереження за виробництвом та відпуском спирту етилового на акцизних складах, на території яких виробляється спирт етиловий, у тому числі біоетанол, надсилається центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв'язку не пізніше 10 робочих днів, що настають за днем введення такої системи в експлуатацію.