Працівники Драбівської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Черкаській області систематично проводять зустрічі з платниками податків задля активного роз’яснення переваг та зручностей використання електронних сервісів ДПС України.
Так, нещодавно головний державний інспектор Драбівської ДПІ Юлія Кукоба проводила практичні навчання з громадянами, які звертались до центру обслуговування платників з метою отримання інформації стосовно запровадження нового сервісу від ДПС «Моя податкова».
Пані Юлія повідомила присутнім, що Державна податкова служба України попередньо анонсувала запуск власного мобільного застосунку, який має назву «Моя податкова». Він доступний власникам пристроїв на операційній системі як Android, так і iOS.
Мобільний застосунок містить дані про платника, дає можливість дізнатися про наявність податкових боргів, а також за його допомогою можна подати декларацію про майновий стан і доходи.
Юлія Василівна розповідала, які можливості надає даний застосунок та показувала, як ним користуватись:
Авторизація та основний функціонал. Зовнішній вигляд програми дуже простий. Після його запуску користувача зустрічає сторінка входу. Потрапити всередину системи можна двома способами.
Перший – це за допомогою електронно-цифрового підпису. Програма підтримує кілька десятків провайдерів, які випускають електронні ключі. Це ДПС, «Дія», Приватбанк, Укрсиббанк, Masterkey, «Укрзалізниця» тощо.
Другий варіант входу – через цифровий хмарний підпис. У цьому разі підійдуть ЕЦП від ДПС, Приватбанку, ЦСК «Україна» або «Дія.Підпис».
Особистий кабінет має чотири вкладки:
- дані про платника податків;
- повідомлення від податкової;
- послуги (подання декларації, наприклад);
- реєстри (платників ПДВ, платників ЄСВ тощо).
Зліва вгорі є меню, що містить інформацію, скажімо так, технічного характеру. Це розділи «Питання та відповіді», «Параметри», «Інформація про програму».
Доступні послуги. Розділ «Мої дані» містить базову інформацію про платника податків: ПІБ, адресу реєстрації, об'єкти, що належать платнику (квартира або земельна ділянка), податкові повідомлення-рішення (скажімо, про необхідність сплатити податок на нерухомість).
У розділі «Повідомлення» містяться повідомлення, які платник отримував від податкової. Після подання звітності ДПС надсилає квитанцію про те, що цю звітність прийнято. Або платник вирішив змінити вид економічної діяльності та додав новий КВЕД. Підтвердження успішності такої маніпуляції також буде серед повідомлень.
Крім того, податкова повідомляє про суми податкових зобов'язань (за єдиним податком, з ПДФО), які необхідно сплатити.
У розділі «Послуги» – п'ять пунктів. Платник податків може:
- отримати відомості про свої доходи (зрозуміло, це ті доходи, про які знає податкова);
- подати декларацію про майновий стан і доходи (зараз доступна подача тільки тієї декларації, яка необхідна для отримання податкової знижки);
- подати заяву про внесення змін за формою 5 ДР. Така форма заповнюється в разі зміни прізвища, місця проживання, при отриманні нового паспорта;
- подати облікову картку фізособи за формою 1 ДР. Ця форма призначена для оформлення ідентифікаційного коду (ІПН);
- перевірити інформацію про розрахунки з держбюджетом: про наявність податкових боргів, переплату податків тощо.
У розділі «Реєстри» можна скористатися сервісами пошуку фіскальних чеків й акцизних марок, а також отримати дані з реєстру платників ПДВ, реєстру страхувальників (соцстрах) та дані з реєстру платників єдиного податку.
Інспектор ДПІ доводила до відома зацікавлених, що надалі мобільний застосунок “Моя податкова” буде доповнюватися новими можливостями відповідно до потреб платників податків (однією з таких потреб є можливість отримання консультації онлайн). Для цього ДПС запрошує активно брати участь у тестуванні даного програмного забезпечення. У разі виникнення будь-яких запитань щодо роботи застосунку та наявності пропозицій щодо вдосконалення сервісу необхідно звертатися за адресою: infotax@tax.gov.ua або за телефоном: 0 800 501 007.