У межах інформаційно-роз’яснювальної кампанії з питань змін податкового законодавства та порядку застосування електронних сервісів, реєстрації РРО та/або ПРРО підприємці, які здійснюють діяльність та надають послуги, відбулася «гаряча лінія». На питання платників відповідала начальник Уманського відділу податкових сервісів Управління податкових сервісів ГУ ДПС у Черкаській області Ольга Вдовиченко.
Зокрема, посадовиця надала розгорнуту відповідь на питання щодо можливості платникам податків сплачувати податки та збори через Електронний кабінет.
А саме: в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету передбачає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти або за допомогою QR-коду. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.
З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Також Ольга Миколаївна зауважила, що можна в Електронному кабінеті здійснити перегляд та друк раніше поданої звітності.
Так, у приватній частині Електронного кабінету в залежності від типу платника (юридична особа, фізична особа – суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин тощо) можна здійснити перегляд та друк раніше поданої звітності.
Податківець звернула увагу на переваги, які має Електронний кабінет для платника податків.
Зокрема, електронний кабінет працює цілодобово в реальному часі і не вимагає використання жодного додаткового програмного забезпечення. Цей сервіс надає змогу створити та надіслати до ДПС електронні документи: податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків тощо.
Також Ольга Миколаївна звернула увагу, що послуги можна отримати через Електронний кабінет.
Так, у приватній частині Електронного кабінету платник має змогу:
- відправити до будь-якого контролюючого органу листа в електронному вигляді (меню «Листування з ДПС»);
- доступу до особистої інформації, зокрема реєстраційних та облікових даних (меню «Облікові дані»), даних інтегрованих карток (меню «Стан розрахунків з бюджетом»), переліку отриманих документів та поданої звітності платника податків (меню «Вхідні/вихідні документи»);
- переглянути стан розрахунку з бюджетом (меню «Стан розрахунків з бюджетом»);
- отримати витяг щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС, надіславши запит на його отримання;
- отримати довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;
- надіслати запити на отримання інформації, заяви на реєстрацію платником окремих податків, отримати витяги з реєстрів;
- створювати та надсилати електронні документи: податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
- скористатися іншими електронними сервісами та отримати корисну інформацію.
Податківець нагадала, що відповідно до ст. 3 Закону України від 06.07.95 № 265/95-ВР, проведення розрахункових операцій за готівку без застосування РРО чи ПРРО, невидача у паперовому вигляді та в електронній формі відповідного розрахункового документа є порушення норм законодавства та з 1 жовтня 2023 року передбачено штрафи.
Також пані Ольга відповідала на питання щодо оподаткування благодійної допомоги ВПО, нарахування мінімального податкового зобов'язання.