З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України від 13 січня 2011 року №2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (далі Закон №2939- VI), зі змінами та доповненнями, ГУ ДПС у Черкаській області забезпечено розгляд запитів щодо надання публічної інформації, які надійшли поштою, електронною поштою, особисто від запитувачів.
До Головного управління ДПС у Черкаській області протягом січня-липня 2021 року відповідно до Закону №2939-VI надійшло 95 запитів на отримання публічної інформації від громадян та від юридичних осіб.
У розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону у січні - липні 2021 року розглянуто:
- фізичних осіб – 76 запитів (або 82 % від загальної кількості запитів);
- юридичних осіб – 18 запитів (або 18 % від загальної кількості запитів).
Класифікація запитів за надходженням:
- поштою надійшло - 13 запитів (або 13% від загальної кількості);
- електронною поштою - 57 запитів (або 61% від загальної кількості);
- нарочно - 25 запитів (або 26 % від загальної кількості):
За результатами розгляду запитів на інформацію:
- задоволено в повній мірі та частково - 66 запитів (або 70% від загальної кількості);
- відмовлено в задоволенні – 26 запитів (або 28% від загальної кількості);
- 2 запити (або 2% від загальної кількості) визнано такими, що не підпадають під дію Закону України від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» та не підпадають під поняття «запиту на інформацію».
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
* про надання копій документів;
* про надання бюджетних рахунків для сплати податків;
* про надання інформації про суб'єкти господарювання області, які використовують найманих працівників;
* про надання інформації про кількість звернень контролюючих органів до суду;
* зняття з обліку платника податків;
* про надання інформації щодо нормативно правових актів;
* про надання завіренних належним чином установчих документів;
* щодо можливості купівлі страхового стажу;
* про приведення ІКП у відповідність;
* про надання інформації щодо проведення перевірки;
* про надання інформації щодо земельної ділянки;
* про надання інформації щодо недоїмки по сплаті ПДВ;
* про надання довідки про доходи;
* про надання інформації щодо суми богру.
Усі запити розглянуто у терміни, передбачені Законом.
До уваги запитувачів
З моменту набрання чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
- правовими підставами;
- визначенням понять;
- формами;
- строком розгляду;
- змістом;
- вимогами оформлення;
- оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
***
Запит на отримання публічної інформації може бути подано в робочий час згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку:
- на поштову адресу: 18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235;
- на електронну адресу: ck.public@tax.gov.ua;
- факсом: (0472) 54-05- 31;
- за телефоном: (0472) 54-18-75.
Графік роботи установи з понеділка по п’ятницю з 08-00 до 12-00 год.; 12-45 до 17-00 год. (у п’ятницю – до 15-45 год.).