У разі отримання рішення щодо відмови у реєстрації ПН/РК, рішення щодо неврахування таблиці даних платника податку, рішення про відповідність критеріям ризиковості, платник податку може подати скаргу щодо такого рішення комісії регіонального рівня. Скарга подається платником протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня.
Не підлягають оскарженню відповідно до «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» рішення комісії регіонального рівня, оскаржені платником податку в судовому порядку:
про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;
про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Скарга з додатками до неї (за наявності) та/або заява про відкликання скарги подаються платником податку в електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з дотриманням вимог Податкового кодексу України, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» і реєструються ДПС у день їх надходження. ДПС не може відмовити платнику податку в реєстрації скарги. Якщо платником податку подано скаргу з порушенням строків подання, визначених у пункті 3 цього Порядку, така скарга не приймається, а платнику податку в автоматичному режимі надсилається відповідна квитанція. Така квитанція є підтвердженням неприйняття скарги для розгляду. Скарга підписується та подається особисто платником податку або його уповноваженим представником. Якщо скарга підписується та подається уповноваженим представником платника податку, до неї додається належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства.
Платник податку, який подав скаргу, має право брати участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через свого представника в режимі відеоконференції для надання усних пояснень.
У разі подання скарги на рішення комісії регіонального рівня платник податку має право додати до скарги:
пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену у таблиці даних платника податку на додану вартість;
про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку – інформацію та копії документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія центрального рівня розглядає скаргу протягом:
- 10 календарних днів з дня, що настає за днем отримання скарги, якщо платник податку, який подав скаргу, не виявив бажання взяти участь у розгляді скарги;
- 30 календарних днів з дня, що настає за днем отримання скарги, якщо платник податку, який подав скаргу, виявив бажання взяти участь у розгляді скарги.
За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня приймає одне з таких рішень:
- задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня;
- залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін.
За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 11 прім.1 Порядку, надсилає технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» платнику податку відповідні рішення в електронний кабінет. Рішення за результатами розгляду скарги набирає чинності з дня його прийняття. Якщо рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом строку, визначеного пунктом 11 прім.1 Порядку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку. Рішення комісії центрального рівня не підлягає адміністративному оскарженню та може бути оскаржено в судовому порядку у строки, визначені статтею 56 Кодексу. Задоволення скарги щодо рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі є підставою для реєстрації зазначених у скарзі податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за наявності суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі, обчисленої відповідно до пункту 200 прім 1.3 або 200 прім 1.9 статті 200 прім 1 Кодексу.
Задоволення скарги щодо рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість є підставою для врахування такої таблиці даних платника податку не пізніше наступного робочого дня після прийняття рішення про задоволення скарги.
Задоволення скарги на рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку є підставою для виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника, не пізніше наступного робочого дня після прийняття рішення про задоволення скарги.