Заступник начальника Звенигородської ДПІ Головного управління ДПС у Черкаській області Людмила Марченко провела для платників роз’яснювальну бесіду щодо отримання електронного цифрового підпису та його використання.
У ході бесіди вона зазначила, що Електронний цифровий підпис (ЕЦП, також використовується термін електронний або цифровий підпис) – це сучасна та зручна альтернатива традиційному підпису від руки при підтвердженні справжності та цілісності електронного документа. Електронні підписи бувають простими, удосконаленими (УЕП) та кваліфікованими (КЕП).
На відміну від простих, удосконалені та кваліфіковані електронні підписи дають змогу засвідчити згоду підписувача із змістом електронного документа, ідентифікувати підписувача, також, УЕП та КЕП є підставою для виникнення юридичних фактів та є достовірними доказами в суді.
Щоб стати власником е-підпису, зверніться до будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг:
заповнити реєстраційну форму;
надати паспортні дані;
надати реєстраційний номер облікової картки платника податків;
також вам знадобляться додаткові документи, які встановлюються надавачем відповідно до його регламенту.
Такий сертифікат використовується для ідентифікації підписувача електронного документа. Варто зазначити, що кваліфікований сертифікат не є особистим ключем та може передаватись між суб’єктами електронного документообігу. Накласти кваліфікований електронний підпис, використовуючи лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, неможливо.
Посадовець також звернула увагу, що документ, на який накладено підпис, може завантажуватись у форматі .p7s (формат збереження даних та підпису CAdES) або ZIP-архіві (формат збереження даних та підпису ASiC-S чи ASiC-Е). Ці файли містять оригінальний документ та файл підпису. Функції КЕП, який накладено на документ:
1. Ідентифікувати автора підпису (ПІБ, фізична чи юридична особа, ІПН чи ЄДРПОУ).
2. Визначити, чи змінювався документ після його підписання.
3. Захистити документ від підробки.
Зафіксувати позначку часу, що є дуже важливим параметром для електронного документа, адже він дозволяє підтвердити достовірність підпису навіть після того, як строк чинності сертифіката завершився або його було анульовано чи відкликано (тільки для КЕП з повним набором даних для перевірки у тривалому часі (Signature with Long-Term Validation Materia).