Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Оскарження рішень щодо неврахування таблиць даних

, опубліковано 25 квітня 2024 о 13:22

Скарга на рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиць даних платника податку подається платником до ДПС України та розглядається Комісією центрального рівня. Про це сказала під час вебінару в Головному управління заступник начальника управління – начальник відділу прогнозу, аналізу та звітності Ольга Костенко.

Як зауважила пані Ольга, платник ПДВ має подати скаргу протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня. 

«За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня протягом 10 календарних днів із дня отримання такої скарги ухвалює рішення про задоволення скарги та скасовує рішення комісії регіонального рівня або залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін.  Наразі вищезазначений механізм адміністративного оскарження набуває все більшої популярності, оскільки дозволяє уникнути тривалих судових спорів.  Навіть, якщо комісія центрального рівня відмовила у задоволенні скарги щодо неврахування таблиць, платник податків може повторно подати таблицю даних на розгляд комісії регіонального рівня з поясненням та детальним описом господарської діяльності з посиланням на податкову та іншу звітність», – зазначила Ольга Костенко.

Отримавши відмову в задоволенні своїх вимог, платнику вкрай важливо встановити повний перелік підстав для прийняття такого рішення контролюючим органом, аби обрати найбільш ефективні шляхи захисту своїх прав або ж відкоригувати помилки у своїй діяльності. Для цього радять: 

- уважно вивчати рішення комісій контролюючих органів та усувати причини, які стали підставою їх прийняття. На вебпорталі ДПС ознайомлюватись з інформаційними роз’ясненнями щодо правильності заповнення таблиць даних платника податку, рекомендаціями до оформлення пояснення та підтвердних документів, дій платника ПДВ у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних тощо; 

- здійснювати комунікацію з контролюючими органами, у разі виникнення сумнівів у підставах ухвалення ними рішень, надсилати запити безпосередньо до територіальних органів ДПС (в основному питання виникають на регіональному рівні) для отримання вичерпної відповіді про підстави та причини ухвалення таких рішень; 

- для оперативної комунікації звертатись на  комунікаційні платформи (для інститутів громадянського суспільства та бізнес-асоціацій) та отримувати розʼяснення за телефонами гарячих ліній. В Головному управлінні ДПС у Черкаській області телефон гарячої лінії: 063-525-95-27, (0472) 33-91-97.

Дивіться на Youtube-каналі «Допомога платнику»